Θλίψη, άγχος, θυμός: Πώς θα αντιμετωπίσεις τα αρνητικά συναισθήματα αποτελεσματικά Μήπως τα αρνητικά συναισθήματα που σε κατακλύζουν είναι συχνό φαινόμενο; Μάλλον ήρθε η ώρα να αναλάβεις δράση!

Ο νευροεπιστήμονας ερευνητής Alex Korb από το UCLA έχει καταλήξει σε μερικές βασικές σκέψεις για το πώς μπορείς να γίνεις πιο ευτυχισμένη στο βιβλίο του The Upward Spiral: Using Neuroscience to Reverse the Course of Depression, One Small Change at a Time. Σε αυτό το άρθρο θα μάθεις να διαχειρίζεσαι τα αρνητικά συναισθήματα με επιτυχία!

Νιώθεις χάλια. Εντάξει, δώσε σ’ αυτό το άσχημο συναίσθημα ένα όνομα

Θλίψη; Άγχος; Θυμός; Τόσο απλό! «Σε μελέτη μαγνητικής απεικόνισης οι συμμετέχοντες είδαν φωτογραφίες ανθρώπων με εκφράσεις προσώπου που αντιστοιχούσαν στα συναισθήματά τους. Όπως ήταν αναμενόμενο, η αμυγδαλή τους ενεργοποιήθηκε σύμφωνα με τα συναισθήματα της φωτογραφίας. Όταν όμως τους ζητήθηκε να κατονομάσουν το συναίσθημα, ενεργοποιήθηκε ο μεσοκοιλιακός προμετωπιαίος φλοιός και μείωσε τη συναισθηματική δραστηριοποίηση της αμυγδαλής.

Με άλλα λόγια, η συνειδητή αναγνώριση ενός συναισθήματος μείωσε την επίδρασή του» αναφέρει ο Alex Korb. Oμοίως και η προσπάθεια να καταπιέσεις τα συναισθήματά σου δεν οδηγεί σε κάτι που να μοιάζει με την ευτυχία. Στις έρευνες διαπιστώθηκε πως, ακόμα κι όταν νομίζουμε πως έχουμε «θάψει» ένα αρνητικό συναίσθημα και εξωτερικά είναι όλα μια χαρά, εσωτερικά το μεταιχμιακό μας σύστημα έχει τον ίδιο βαθμό διέγερσης που θα είχε κι αν δεν είχες προσπαθήσει να το καταστείλεις. Όταν όμως του δώσεις όνομα, αλλάζουν πολλά.

Αρνητικά συναισθήματα; Όχι πια!

How to: «Για να μειώσεις τη διέγερση, αρκεί να χρησιμοποιήσεις λίγες λέξεις για να περιγράψεις ένα συναίσθημα, ιδανικά χρησιμοποιώντας συμβολική γλώσσα, που σημαίνει έμμεσες μεταφορές, “μετρήσεις” και απλοποιήσεις της εμπειρίας σου.

Μία ή δύο λέξεις αρκούν» τονίζει ο David Rock, συγγραφέας του Your Brain at Work: Strategies for Overcoming Distraction, Regaining Focus, and Working Smarter All Day Long!

Οι αρχαίες μέθοδοι χαλάρωσης βασίζονταν σε αυτή την αρχή. Σκέψου το διαλογισμό και τα mantras που χρησιμοποιείς για να νιώσεις καλύτερα, πιο ήρεμη και πιο γεμάτη με θετική ενέργεια!

shape.gr

No Comments Yet

Αφήστε το μήνυμά σας