Πως να αντιμετωπίσετε τις ραγάδες του πέλματος

Ραγάδες δημιουργούνται και στα πόδια. Οι ραγάδες ή αλλιώς σκασίματα φτέρνας μπορούν να εμφανιστούν γύρω από ολόκληρη τη φτέρνα ή μόνο στην εξωτερική μεριά της ή στο εμπρόσθιο τμήμα του πέλματος (μετατάρσιο).

Ραγάδες του Πέλματος

Οι αιτίες που δημιουργούνται οι ραγάδες στο πέλμα οφείλονται στην έντονη ζέστη (ειδικά το καλοκαίρι), σε συνδυασμό με τα ξώφτερνα παπούτσια ή τις παντόφλες που αφήνουν εκτεθειμένο το πόδι, στην ελλιπή φροντίδα, στην αφυδάτωση του οργανισμού, στις παραμορφώσεις που ποδιού, στο υπέρβαρο (παχυσαρκία), σε κάποιες δερματικές παθήσεις (νευροδερματίτιδα, ψωρίαση κ.ά.), ακόμα και στην εμμηνόπαυση.


Τα μέρη του δέρματος που έχουν την τάση για τέτοια σχισίματα, χρειάζονται ιδιαίτερα προσεκτική περιποίηση η οποία δεν πρέπει να περιορίζεται μόνον στην απομάκρυνση των σκληρύνσεων με ένα μηνιαίο πεντικιούρ.
Οι ραγάδες του πέλματος αν δεν αντιμετωπισθούν σε πρώιμο στάδιο μπορεί να γίνουν πιο βαθιές, να μολυνθούν, να προκαλέσουν πόνο και να ματώσουν.

Τρόποι αντιμετώπισης 
Κάντε την παρακάτω θεραπεία καθημερινά έως ότου απομακρυνθούν όλες οι σκληρύνσεις από το πέλμα (περίπου 2 εβδομάδες). Αν το πρόβλημα επιμένει απευθυνθείτε σε ειδικό.

  • Βάλτε τα πόδια σε χλιαρό προς ζεστό νερό όπου μέσα να έχετε ρίξει μία χούφτα άλατα ή 1 σταγόνα  σαπούνι ενυδατικό (τύπου υγρό πιάτων). Αφήστε τα για 10-15 λεπτά.
  • Πάρτε μια επαγγελματική ράσπα και τρίψτε τις σκληρύνσεις του πέλματος όπως αναφέρεται στο άρθρο επαγγελματικό πεντικιούρ στο σπίτι. Η διαφορά κινήσεων για τις ραγάδες, είναι ότι πρέπει να χρησιμοποιήσετε τη ράσπα πρώτα κάθετα στις ραγάδες για να ανοίξουν και να αφαιρέσετε να σκληρά στρώματα στο εσωτερικό τους και στη συνέχεια παράλληλα με αυτές ώστε να κλείσουν. Την επόμενη μέρα ξανά. Η τελευταία κίνηση της ράσπας πρέπει να είναι πάντοτε παράλληλα με τις ραγάδες και με την πιο απαλή μεριά της ράσπας.
  • Βάλτε μια ενυδατική-λιπαρή αλοιφή ποδιών ειδική για σκληρύνσεις μετά τη διαδικασία και άλλη μία φορά μέσα στην ημέρα. Προσπαθήστε να κάνετε μασάζ στα πέλματα για τουλάχιστον 5 λεπτά στο κάθε ένα, ώστε να βοηθήσετε στη σωστή κυκλοφορία αίματος. Αν είναι χειμώνας καλύψτε τα πόδια με κάλτσες ώστε να κρατήσουν την υγρασία.
  • Μια θεραπεία που θα βοηθήσει πολύ το πρόβλημα είναι η παραφίνη 1-2 φορές την εβδομάδα για το διάστημα της αντιμετώπισης.

Βασικοί κανόνες φροντίδας και πρόληψης:

  • Προτιμάμε τα δερμάτινα παπούτσια από μαλακό δέρμα (που επιτρέπουν στο πόδι να αναπνέει). Να θυμόμαστε ότι οι χοντρές σόλες μειώνουν την πίεση που δέχονται τα πόδια όταν περπατάμε σε σκληρές επιφάνειες.
  • Προτιμάμε τις βαμβακερές κάλτσες, που προστατεύουν τα πόδια από τις τριβές και την ανάπτυξη μυκήτων, και τις αλλάζουμε καθημερινά (και σίγουρα όταν αισθανόμαστε υγρασία στα πόδια).
  • Δεν αγοράζουμε πολύ στενά παπούτσια, ειδικά μπροστά στα δάχτυλα. Αν μας αρέσουν, προσπαθούμε τουλάχιστον να μην τα φοράμε για πολλές ώρες.
  • Τα παπούτσια με χαμηλό τακούνι (αλλά όχι εντελώς επίπεδα) είναι πιο φιλικά για τα πόδια. Τα ψηλοτάκουνα προκαλούν βλάβες στα πόδια.
  • Η βελτίωση της κυκλοφορίας του αίματος έχει καθοριστική σημασία για την αποφυγή των παθήσεων στα πόδια. Δεν πρέπει να παραμελούμε, λοιπόν, να κάνουμε στα πόδια κάποιο ανακουφιστικό μασάζ και να γυμναζόμαστε τακτικά. Να αποφεύγουμε τις στενές κάλτσες.
No Comments Yet

Αφήστε το μήνυμά σας

NEWSLETTER



Copyright © 2017 womanoclock.gr. All rights reserved